8 Haziran 2012 Cuma

Pür Dünya...



Kirli bir dünyada temiz olmak zordur. Çünkü perdesiz gitar bile vardır, perdesiz insan yoktur. Yanlış bir yolun doğru yolcusu olmak çok şeyi değiştirir. Yoldan çıkmak ise yolsuzluktan iyidir. Tasvip edilmeyenler çoğu zaman tasvip etmeyenlerden yeğdir. Suimisal, misal değildir; Suistimal etmeyin...   

Bende fikri firar var sizde yok. Bunun tadını çıkarın, bokunu çıkarmayın. Bazen uçun havalarda da ayaklarınızı yerden kesmeyin. Çok sıkı dostlar edinin ama onları sıkmayın. Onlara kanka da demeyin. Yalan bir dünyada kanka, canca diye yazılmıyor zira...

Tersnameleri çok severim. Huzurda sessizlik vardır ama her sessizlikte huzur aramayın derim. Durmayın, dünyayı ters çevirin; Göğün yüzündeki çizgiler, yer yer yüzünüzdeki çizgilerden çok daha derin. Maceraya atılmak için dünyanın durmasını beklemeyin. Güneşli bir gecede denizdeki yıldızların göğe batışlarını izleyin...

Bir anlamı var mıdır dünyayı örnek alarak kıbleye dönmenin. Dünya dik durduğum yer kadardır, diz çöktüğüm yer kadar değil. Kafanızın dönüyor olması ya da güzel olması neyi değiştirir. Dünyanın her hali kafanızın içinde ya da geçmişte bir yerlerdedir...

Raskolnikov için Dunya'yı feda etmeyin. Bekleme dönemleri geride kaldı diye de düşünmeyin. Solda duran şu iki cümle biraz derin. Anladıysanız aklınıza değer verin. Anlamadıysanız başkalarının aklına yer verin. Aklımın odalarındaki küçücük bir deliğe gizlenip de, aklınızı peynir ekmekle yemeyin. Kendinizi aşağılamaya da bir son verin.

Şirin dünyanızda dalgınlığınız bile dağınıktır sizin, toplamakla zaman kaybetmeyin. Fazla kalacak değilim  zaten, çok da dert etmeyin. Dünyahret acım olmayın bana bir söz verin; Ölün söz vermeyin, ölün sözünüzden dönmeyin...

Kanayan bir yaranın kabuk bağlaması al bir kandırmacadır. Gamsız dünya yeniler kendini, yenilir, eskir, eskitir. Makamını değiştirmesi neyi değiştirir. Plağın bozuk olması dönmesine engel değildir. Dünyayı kurtarmayı boş verin, kendiliğinizi kurtarmanız dünyalara bedeldir... 

yazılsa roman olur hayatınız da
siz hikayeden yaşarsınız
kalabalıklaşırken sürekli eksilir dünya
siz alabalıklaşırsınız
acılı dünya tatlılarısınız hepiniz
sancılı sanrılarınız var 
kamçılı tanrılarınız
tüm kitaplar tek bir kitabı anlamak için değildir diyen er bir dost 
önce kendini okusun
sonra da boku yesin
dünya bir yakınlıkta
kaldırmak istediğiniz bir etektir
yeni dünya düzeninde
bir ömürlük hüzünlü bir misafirlik
biraz da kafirlik
kafidir ki
dünyanın en büyük çölü
içinizdedir...

güzünü sevdiğim özge dünya,
güzme beni...

15 yorum:

  1. Bu neydi böyle, bayıldım gerçekten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Asya, öyle böyle bir şey işte :) Beğendiğine çok sevindim...

      Sil
  2. Merhaba sana ulaşacak bir mail adresi bulamadığım affına sığınarak buradan bildiriyorum.:)

    Blog tanıtımlarını yapabileceğimiz, yazılarımızı paylaşabileceğimiz, bloggerları kapsayan bir facebook sayfası kurdum ve rahatsız olmayacağını düşünerek tanıtımlarda bloguna da yer verdim...

    http://www.facebook.com/photo.php?fbid=114490902025049&set=a.114470132027126.15963.114437178697088&type=3&theater

    Katkı sağlamak yazı paylaşmak istersen beklerim.
    Hoşçakal.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mailim profilimde vardı aslında. Buradan bildirmeniz de olmuş sorun yok :)

      Blogları tanıtacak bir şeyden rahatsız olmam tabii fakat katkı anlamında çok fazla yararlı olamayacağımı düşünmekteyim. Yazı paylaşmak konusunda da burada yazdıklarımız dışında bir şeyler mi yazacağız, orasını anlayamadım.

      Hoşçakalın.

      Sil
  3. pür dünyanın her biri ayrı noktaya atış olmuş tamda yerinden vurmuş :))

    YanıtlaSil
  4. Bu ne biçim bi yazı9 Haziran 2012 01:34

    Ya bilader bi .iktir git gece gece sıçtın beynimin içine. Okudukça çıkamadım içinden işin. Bu nedir böyle. sen nesin böyle. Buyazdıkların ne. Nasıl yazılır bunlar. hangi kafada yazılır. Bu kelimeler nasıl birleşir de böyle cümleo lur. Takipçinim bilader. yaz böyle yazılar yaz kafamızın içine et. bıktık zaten gündem zırvalarında. çıkışımız senle olsun.

    ama şiirininde ilk 4 satırı ile son 2 satırı çok yi gerçekten. ama yukarıdakiler ne böyle. İnanılmazsın ya.

    Mete takipçindir artık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mete,

      Gecenin etkisi ile yazmış olabilir misin bu yazdıklarını :)

      Sil
  5. Öncelikle Cuma gecesi ola ki dinlediysen programı ihya olmuşsundur demeliyim. derin bir sohbet vardı, öz'den çıktık bağımlılığa, kelimeleirn yetmesine kadar uzandı. Aynı anda bloguma bakarken yazını gördüm ve okudum da yayında. Sohbetdaşlarımla her satırın altını çizdik, demiş olalım. saıtları çekip sayfalar yazılası olmuş. Nacizane, yazılarının arasında bir taç gibi durdu benim kafamda bu netin. Kıvamlı ve bir o kadarda sohbetdaşlarımla dert ettiğimiz kavramları irdeler, anlatır, aklımıza gelmeyen bir kelime cümbüşü sergiler bir yazı olmuş. Normalde yazı altlarına pek de öyle uzun yorum yapmamaya gayret ediyorum ama sanırım bahsettiklerinin derdim oluşu beni engelliyor.

    Dünya öylesine kirli ki, temizlik kavramının icadının bile buna bağlı olduğunu düşünüyorum bazen. “"başımız dimdik yürüyoruz çünkü boynumuza kadar boka battık!"” . Onca öğretilenden, ezberden sonra, bilgiden sonra bu çok normal bir süreç aslında. Çünkü:

    “Bilmek acı çekmektir. Ve bildik;
    Karanlıktan çıkıp gelen her haber
    Gereken acıyı verdi bize:
    Gerçeklere dönüştü bu dedikodu,
    Karanlık kapıyı tuttu aydınlık,
    Değişime uğradı acılar.
    Gerçek bu ölümde yaşam oldu.
    Ağırdı sessizliğin çuvalı “ ( Pablo Neruda)

    “Yanlış bir yolun doğru yolcusu olmak çok şeyi değiştirir” , bu dünyada insan olmak neyi değiştirdi ? Bireysel veya toplu bağlamda düşünelim .

    Yoldan çıkmak, yolda olmakla oyalanmaktan iyidir, kurtuluştur. Sen yürürsün ama ilerleyen yoldur. yol,hız, zaman formülü insanın değil dünyanın yararınadır, kumarda kasa asla kaybetmez ! Sen kendinde ilerlersen o zaman bir gidiş, bir varış gerçekleşecektir.

    “Tasvip edilmeyenler çoğu zaman tasvip etmeyenlerden yeğdir” , “ Üzülme eşek eşeği beğenir” in Erdostçası olmuş, harika.

    “Huzurda sessizlik vardır ama sessizlikte huzur aramayın derim” burada koptuk seninle işte, sessizlikte huzur vardır. Sessizlik aslında en eşsiz notaları barındırır, bunu da sessiz zamanında duyarsın ; kalabalıkta, dışarıda, gürültüde çeldirici çok ; detone oluyorum. Ve sessizlik aslında kendi kendine yaptığın gürültüdür ruhunda, kafanda.

    Dünyanın döndüğünü anlamak için duruyorum arada ben, bakıyorum, dönmüyor aslında, koşuyor koşuyor !!!

    “Dünya dik durduğum yer kadardır” , aldı beni benden !!! Dünyanın en iyi hali geçmişte, az bilgi çok insan çağında !

    “Dünyahret acım olmayın bana bir söz verin” , çoktandır öyleler, söz vermişler gibi hem de !

    “kendiliğinizi kurtarmanız dünyalara bedeldir... “ İşte tüm yukarıdaki yazdıklarını ve ve yorumlarımı iştahla yutan cümle ! Kendiliğimizi insanlardan, “başka”lardan arındırsak, kendimizin olmayan önyargılardan bari kurtulsak, bir adım sayılır.
    ''dibe vuracaksın, dibin dibine vuracaksın, dibin dibinin dibine vuracaksın, dipsizleşeceksin'' , belki böyle.

    Ben bir hikayeyi yaşıyorum, evet,
    Her gece yazıyorum gündüz oynuyorum
    Acılı dünyanın “dip” sosu gibi
    Göbeğimdeki kekremsi çukura rağmen
    Dünya dün kadar uzak yarın kadar belirsiz
    İçimde vazgeçmişi oynuyorum ben


    Dünyada kalmak derdim değil, olmak
    Ben olmak
    Ben
    Olmak
    Ben
    Ölmek



    Saygıyla,

    Aylak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aylak,

      Öyle şeyler yazmışsın ki çok değerli hissettim kendimi. Derin sohbetinizde yüzememiş olmak çok üzücü oldu benim için fakat sohbetinize bir tarafımla eşlik etmenin güzelliğini de yaşadım şu an.

      Yolluk formülü hakkında şunu ekleyebilirim dediklerine katıksız katılarak; Biz gideriz, dünya devam eder...

      "Üzülme; eşek eşeği beğenir" çıkarımını yapman daha da harika. Yankılanmak için karşıda da senden bi tane gerek desem yeri...

      “Huzurda sessizlik vardır ama sessizlikte huzur aramayın derim” cümlesi yazıda öyle kalsın da aramızda ama'dan sonra her ekleyelim olur mu :) Devamında sessizlik ile ilgili söylediklerine de sessizce hoş kalıyorum üstadım :)

      Koşan dünyaya da bir sözümüz olsun; Ne kadar hızlı koşarsan o kadar az şey görürsün...

      "dip" soslu eşsiz bir bezeme olmuş sonda yazdıkların da Aylak. Dünyada kalmak derdimiz değil ki böylesi bir yorum da dünyalara bedeldir...

      Sil
  6. Gözünü sevdiğimin erodotu hangi ummanı denize daldın da işin çıkamadın yada çıktın da herkese yol gösterirken sen neden yine özgeye umut bağladın:)))sen bu işi artık birçok aleme ifşa etmelisin oldun piştin arifliğe adım atmaktasın okudum tekrar okudum:))efferim sağa erodot:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelik erodot benim yalancı şahit adım; Lütfen deşifre etmeyelim.

      Tamam, bir satırda Özge'nin geçmesi satırı başlı başına başkalaştırıyor bunu kabul ediyorum ama yazar orada Özge Dünya'ya değiniyor efendim, dikkatli okuyalım :)

      Piştin yakında da çürürsün demenin de böylesi :P

      Beğenmene sevindim.

      Sil
    2. Çok vakitler önce deşifre edildi senin "erodot" adın yapacak bir şey kalmadı üzgünüm:)) ben başlı başına değişen özge dünyandan aldım konuyu ele ama çok hakikatli, bol lezzetli bir hikayenin özetini okumuş gibi hissettim kendimi ,içinde bana ait çok tavır da yakaladım dünya ya bakış vede yaşayış babın da beğenmekse evet beğendim ama en çokta kendime yakınım hala itiraflar da onu farkettim demek ki bazen başkaların dan kendi yaptıklarına hikayeler okuman lazım ki nasıl bir hayatın için de hangi imla kuralıyım görebilmek için kalemine sağlık "erodot" özge bacıma selam:))

      Sil
  7. ben yazıyı okudummm, sonra bi daha okudum, sonra tekrar tekrar okuduuum bi de bayıldım, bir cümle sonrasını hep merak ettim, nasihatlara kulak verdim

    işte yorum da yapamadım bu yazı üstüne iyice saçmalarım diye korktum ama yine de saçmaladım sanırım :)

    kendimi aşağılamadım da o cümlenin derin olduğunu hissedip çözemedim, utandım.

    bir tek suç ve ceza karakteri olduğunu biliyordum ama Dunya ile ilişkisini kuramadım. Google'a bakmak da istemedim. Bilmiyorsam diğer akıllara yer veriyim dedim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Mia yazını tekrar tekrar okumuş olm..."

      İçimdeki ses böle diyo ki belki de şu anda o yazıo bunları :)

      Güpgüzel yazılarınla olduğu kadar yorumlarınla da renk katıyorsun şu blog dünyasına, "saçmaladım sanırım" diyerek saçmalama :P

      "Dunya" da -kendisini kardeşi için feda eden- bir Suç ve Ceza karakteri :)

      Yan karakterlerin adı akılda kalamıyor haliyle.

      Pür Dünya'da Dunya'nın da bir dünyası olsun istedim ki Dunya tipi fedaları da pek sevemedim ben...

      Sil

Dostmodern Hyde Park'a hoş geldiniz :D

Bu sizin bana yazdığınız ilk yorumunuzsa, dövüşeceksiniz... Welcome the erdost club...

Yorum yazmanız beni mutlu eder, yorumunuz etmese bile...

Yaz işte be...